آرشیو مرداد ماه 1400

ساخت انواع شيشه

شيشه لمينت

شركت تتراگلس با بيش از يك دهه تجربه در زمينه واردات بهترين و با كيفيت‌ترين محصولات شيشه‌اي، به يكي از معتبرترين شركت‌هاي اين صنف تبديل شده است.

شايد يكي از بزرگ‌ترين معايب سطوح شيشه‌اي، آسيب پذير بودن آن‌ها باشد. به طور كلي شيشه‌ها به دليل ظرافت و خاصيت شكنندگي‌اي كه دارند، يكي از آسيب پذيرترين اجزاي يك دكوراسيون به حساب مي‌آيند. در صورت برخورد يك ضربه سخت به آن‌ها، شكسته مي‌شوند و خرده‌هاي آن‌ها مي‌تواند موجب ايجاد خسارات زيادي هم بشوند.

شيشه‌هاي لمينت يك جايگزين خارق‌العاده براي شيشه‌هاي معمولي محسوب مي‌شوند؛ اين شيشه‌هاي داراي يك ساختار چند لايه و مقاوم هستند كه به سادگي شكسته نمي‌شود.

شيشه‌هاي لمينت براي مورد استفاده قرار گرفتن در بسياري از جهات مناسب هستند و به همين دليل، روز به روز به محبوبيت آن‌ها افزوده مي‌شود. اگر در فكر افزودن شيشه به محل كار و يا منزل خود هستيد، حتما استفاده از شيشه‌هاي چند لايه و يا لمينت را هم در نظر داشته باشيد.

نحوه ساخته شدن شيشه‌هاي لمينت

معمولا شيشه‌هاي لمينت از دو لايه شيشه ساخته شده‌اند؛ در ميان اين دو لايه پيوند دائمي مي‌خورد. لايه‌هايي كه بين دو لايه شيشه قرار مي‌گيرند به مقاومت شيشه كمك بسياري مي‌كنند. اين شيشه‌ها با قرار دادن رزين پلي وينيل بتيرال بين دو يا چند لايه ورق شيشه، ساخته مي‌شوند؛ سپس با تحت فشار قرار گرفتن آن‌ها با دماي بالا، آن‌ها كاملا به هم فشرده شده و به شكل يك سطح شيشه‌اي در مي‌آيند. ورق‌هاي شيشه‌اي استفاده شده در ساخت شيشه لمينت، مي‌توانند از هر نوعي (شيشه‌هاي معمولي، شيشه‌هاي شناور، شيشه‌هاي رنگي، شيشه‌هاي كنترل كننده انرژي و …) باشند.

شيشه‌هاي چند لايه داراي ضخامت‌هاي مختلفي هستند و مي‌توان به آن‌ها، با استفاده از تركيبات مختلف شيشه و يا پوشش‌ها كيفيت‌هاي مختلفي بخشيد. به طور كلي شيشه‌هاي لمينت ضخامت‌هاي متفاوتي دارند و بسته به مكان و نحوه استفاده، از آن‌ها استفاده مي‌شود.

شيشه‌هاي لمينت داراي شفافيت خوب، مقاومت در برابر ضربه و دوام بسيار بالايي هستند. مقاومت شيشه‌هاي لمينت در برابر ضربه چندين برابر بيشتر از شيشه‌هاي معمولي است.