امروزه استفاده از پارتيشن بندي در محيط هاي اداري و يا خانه ها بسيار رواج يافته است. چرا كه به راحتي مي­ توان فضاي داخلي خانه را بخش بندي كرد و حريم خصوصي به وجود آورد. در دكوراسيون داخلي در بخش پارتيشن بندي از متريال هاي مختلفي مانند چوب، شيشه، ام دي اف، آلومينيوم و فلزات استفاده مي­ شود كه هر كدام از آن ها مناسب محيط خاصي مي ­باشند.

يكي از پر كاربردترين پارتيشن بندي ها، پارتيشن هاي شيشه اي هستند. اين پارتيشن ها به دليل كارايي زيادي كه دارند در انواع و اقسام مكان ها مورد استفاده قرار مي­گيرند. پارتيشن هاي شيشه اي نيز مدل هاي مختلفي داشته و از شيشه هاي مختلفي در آن ها استفاده مي ­شود. براي مثال به طور كل دو مدل شيشه هاي تك جداره و يا دو جداره بيشترين استفاده را در ميان آن ها دارند و همچنين از شيشه هاي رنگي و يا مات نيز بسيار استفاده مي­ شود .در پارتيشن شيشه اي به دليل تنوع بالاي خود كمك مي­ كند تا افراد با توجه به هر سليقه اي انتخاب مناسب به خود را داشته باشد.

پارتيشن شيشه اي دو جداره

استفاده از پارتيشن هاي شيشه اي در محيط هاي مدرن و به روز بيشترين استفاده را در ميان آن ها دارد. به طور كل از پارتيشن بندي براي تقسيم فضا و جداسازي بخش هاي مختلف يك فضا از يكديگر استفاده مي شود. در پارتيشن هاي شيشه هاي دوجداره از شيشه هايي استفاده مي‌شود كه آن در قاب هايي كه معمولا فلزي مي­باشند قرار مي ­گيرند و توسط چسب هاي مخصوص كه مناسب اين كار هستند عايق بندي مي ­شوند تا از خرابي آن ها جلوگيري شود. به طور كلي پارتيشن هاي شيشه اي دوجداره جزو جديدترين نوع پارتيشن ها هستند و استفاده از آن ها در ميان ادارات بسيار رواج پيدا كرده است.

به كمك اين پارتيشن هاي دوجداره مي‌توانيد يكپارچگي خاصي به محيط خود بدهيد و همچنين در محيط هاي اداري و يا خانه خود آرامش بيشتري را تجربه خواهيد كرد و حتي كاركنان شما نيز در محيطي آرام و به دور از هرگونه آلودگي صوتي به فعاليت هاي خود مي­ پردازند. همچنين پارتيشن هاي شيشه دوجداره در انواع فريم لس و يا فريم دار وجود دارند.

ويژگي پارتيشن شيشه اي دو جداره

پارتيشن هاي شيشه اي دو جداره جزو شيك ترين و در عين حال ارزان ترين روش براي طراحي دكوراسيون داخلي شما محسوب مي­ شود و با انتخاب آن ها علاوه بر اينكه در هزينه ها صرفه جويي مي ­كنيد، در وقت خود نيز صرفه جويي خواهيد كرد. چرا كه پارتيشن هاي شيشه اي در ميان ديگر پارتيشن ها از نظر نصب راحت تر هستند و در سريع ترين زمان ممكن در محل قرار مي­ گيرند. به همين دليل است كه در ميان افراد از محبوبيت بالايي برخوردار مي باشند. از ديگر عواملي كه باعث محبوبيت اين نوع پارتيشن ها شده است شفافيت و بازتاب نور توسط آن ها مي باشد زيرا برخلاف ديگر پارتيشن ها كه نور را از خود عبور نمي ­دهند اين پارتيشن ها كاملا نو را از خود عبور داده و فضاي شما را تاريك نخواهند كرد و ديگر نيازي نداريد تا از چراغ‌ هاي جانبي استفاده كنيد. همچنين  افراد مي‌توانند لوگو و يا طرح شركت خود را در اين نوع پارتيشن ها قرار دهند و به نوعي طراحي خاصي را بر روي آن ها به وجود بياورند.

 پارتيشن شيشه اي فريم لس

پارتيشن شيشه دوجداره ما شاهد فريم و قاب فلزي بر دور آن ها مي ­باشيم و همچنين بر صورت تك جداره و دو جداره قابل استفاده هستند. در حالت دو جداره قابليت نصب به صورت اسليم وجود دارد كه براي فضا هاي بزرگ و كوچك مناسب است و جدا از ايجاد يك طراحي دكوراسيون داخلي، عايق صوتي را براي شما فراهم مي­ آورد تا جلسات شما مزاحم انجام كار كارمندان نشود. در مدل دو جداره فريم لس با كمك سازه هاي فلزي و شفافيتي كه در شيشه وجود دارد مي­ توان بهترين گزينه براي فضا هاي كوچك باشد، چرا كه معمولا تردد در اين فضا بسيار دشوار است. در اين مدل همچنين مي­ توان در دو مدل كركره اي و بدون كركره استفاده كرد كه بستگي به نوع فضاي استفاده شده دارد.

پارتيشن شيشه اي فريم دار

در اين مدل پارتيشن از شيشه هاي دو جداره و فريم هاي آلومينيومي مي ­توان استفاده كرد. از مهم ترين مزاياي اين نوع پارتيشن مي توان مواردي مانند به وجود آوردن يك فضاي خصوصي و همچنين توليد كردن فضايي به دور از آلودگي صوتي را ام برد.

جلوگيري از آلودگي صوتي به كمك شيشه هاي سكوريت صورت مي­ گيرد كه اين شيشه ها در انواع مختلفي وجود دارند و همچنين مدل هاي آن ها نيز موجود است و به طور كل زيبايي خاصي را به محيط خود القا خواهيد كرد. به دليل اين كه قطر بسيار بالايي دارند بسيار مورد استفاده قرار مي­ گيرند و همچنين استاندارد هاي آتش نشاني را در خود قرار داده اند تا جزو با كيفيت ترين محصولات در پارتيشن ها محسوب شوند.

همچنين مي توانيد جهت مشاهده انواع پارتيشن اداري و شيشه اي به بخش نمونه كارهاي سايت تتراگلس مراجعه نماييد.

مزاياي پارتيشن شيشه اي دوجداره

  • از مهم ترين مزاياي اين نوع پارتيشن ها افزايش زيبايي در طراحي دكوراسيون داخلي محيط خانه و يا كار شما محسوب مي­ شود. به كمك اين پارتيشن ها با جدا سازي و همچنين يكپارچه سازي محيط، كمك مي­ كنيد تا فضاي خاصي در اختيار كارمندان قرار بگيرد و آن ها به دور از هر گونه مشكل با بالاترين دقت به انجام كار خود بپردازند.
  • از ديگر مزاياي آن ها داشتن تنوع در انتخاب شيشه و همچنين فريم هاي آن ها است. به گونه‌اي كه با هر نوع از سليقه سازگار خواهند بود و افراد مي­ توانند انتخاب هاي زيادي داشته باشند.
  • همچنين شيشه هاي دوجداره از مقاومت بسيار بالايي برخوردار مي ­باشند و افراد را بابت شكستن و يا خرابي شيشه ها مطمئن مي سازد و در صورت برخورد اجسام به آن ها، به راحتي نخواهند شكست. اين يكي از دلايل مهم خريد آن ها توسط مشتريان است.
  • پارتيشن شيشه اي دوجداره به شما كمك مي ­كند تا عايق سرمايشي و گرمايشي را در محيط خود به وجود آوريد و از اتلاف انرژي جلوگيري كنيد. به اين صورت كه به دليل كيفيت خوبي كه دارند نمي گذارند هواي سرد يا گرم محيط به خارج راه يابد.