شيشه‌ رنگي بين كابينتي

يكي از مصارف اصلي شيشه‌هاي رنگي استفاده و نصب اين شيشه‌ها در فضاي ما بين كابينت است. يعني بعد از اندازه گيري دقيق فضاي بين كابينت با متر و تراز ليزري (حتي در صورت لزوم الگوبرداري) و نقشه برداري جاسازي ها از قبيل كليد، پريز، علمك گاز، حوله خشك كن و شيشه سكوريت انجام مي شود و سپس لمينيت و با چسب مخصوص در محل نصب مي گردد. شايان ذكر است كه شيشه‌هاي بين كابينت تتراگلس، به خصوص شيشه‌هاي پشت گاز تماما تمپرد 700 درجه هستند و در برابر حرارت شعله گاز و ضربه كاملا مقاوم و ايمن مي باشند. شيشه‌هاي رنگي سكوريت تتراگلس تماما تمپرد 700 درجه هستند ( در صورتي كه اغلب شيشه‌هاي سكوريت كارخانه‌هاي ايران با درجه حرارت 450 تمپرد مي شوند و داراي مقاومت كمتري نسبت به تمپرد 700 درجه هستند) يعني 11 برابر ضخامت خود شيشه داراي مقاومت هستند.

شيشه‌هاي رنگي بين كابينت اغلب از نوع لاكوبل (براق) هستند و ضخامت مورد استفاده بدون لمينيت، 6 ميل و با پوشش لمينيت و چسب خور پشت شيشه حدود 8 ميل از سطح ديوار پشتي فاصله مي گيرند. زيركار مناسب براي نصب شيشه‌‎هاي رنگي بين كابينت بايد صاف باشد و نياز به سطح صيقلي نيست. خلل و فرج تا 3 ميل مشكل ساز نيست. غالبا شيشه‌هاي رنگي بين كابينتي را روي سطح كاشي، سراميك، گچ و ام دي اف نصب مي كنند. شيشه‌هاي بين كابينتي تتراگلس از لحاظ رنگ و طرح داراي تنوع بسيار زيادي است و حتي قابليت ساخت و توليد شيشه‌هاي رنگي با رنگ خاص مورد نظر شما نيز وجود دارد.

كارشناسان شيشه رنگي تماما داراي مدارك كارشناسي يا كارشناسي ارشد معماري هستند و تنها با تماس شما در محل پروژه حضور به عمل آورده، متره برآورد انجام شده و مشاوره و طراحي رايگان صورت مي پذيرد.

قابل توجه جامعه مهندسين، انبوه سازان، برج سازان، آرشيتكت ها و معمارين عزيز، تتراگلس براي شما تخفيف همكاري لحاظ كرده است.

متقاضيان شيشه هاي رنگي در شهرستان و شهرهاي اصفهان، رشت، قم، كرج، تبريز، زنجان، شيراز، سنندج، چالوس، ابهر، همدان، آمل، اهواز با ما تماس بگيريد.

تاريخچه شيشه رنگي

شيشه حدود 3600 سال پيش از ميلاد مسيح در مصر باستان ساخته شد كه به علت وجود ناخالصي هاي زياد، نور از آن عبور نمي كرد. شيشه‌هاي رنگي هم از زمان‌هاي گذشته توليد و مورد استفاده قرار مي گرفت. تهيه، توليد و استفاده شيشه‌هاي رنگي به اوايل قرن 19 ميلادي باز مي گردد. در قرن 19 ميلادي از شيشه‌هاي كريستال رنگي در ساخت لوستر، ظروف، داخل پنجره‌ها و درب‌ها و صنايع دستي استفاده ميشد. در واقع با گسترش روز افزون علم معماري و نياز شديد به معماري براي ساخت فضاهاي بزرگ و خاص از قبيل كليسا، نمايشگاه و منازل بزرگ عيان و اشراف، ساختمان‌هاي دولتي بزرگ از قبيل مجلس، كتابخانه‌هاي بزرگ و … نياز به استفاده از شيشه‌هاي گروه هاي رنگي بيشتر و بيشتر مي شد.

گروه‌هاي مذهبي، افراد ثروتمند، سران و بزرگان كشور، روساي كليسا در ساخت و معماري بناهاي خود از وجود شيشه سازان مطرح و به نامي همچون لوييس كامفورت تيفاني (Louis Comfort Tiffany 1848-1933) و جان لافرژ (John Lafrage 1835-1910) بهره مي جستند. در حال حاضر حتي با گذشت چندين دهه، نام آقاي تيفاني به عنوان يك سبك حائز اهميت در شيشه‌هاي دكوراتيو به كار مي رود.

در واقع نور و رنگ دو جزء مهم در دكوراسيون و معماري هستند، هنرمندان و معماران در گذشته به اين موضوع آگاه بودند. معماران قديمي در ايران نيز به اين موضوع واقف بودند و به همين دليل از درب و پنجره‌هاي مشبك با شيشه‌هاي رنگي استفاده مي كردند كه علاوه بر زيبايي به عنوان حفاظي در برابر نور خورشيد و سرماي زمستان عمل مي كرد.

مزاياي شيشه رنگي بين كابينت

شيشه رنگي بين كابينتي بادوام، بهداشتي و كاملاً متنوع هستند. پالت گسترده اي از رنگ هاي استاندارد موجود است كه مي توانيد از بين آنها انتخاب كنيد و براي آشپزخانه خود سفارش دهيد. برخي اوقات اين شيشه ها در بين كابينت ها كار مي شوند و در برخي نقاط ديگر از سقف تا انتهاي ديوار كشيده مي شوند. گاهي اوقات نيز از آنها به عنوان يك نماي كوچك در اشكال مختلف استفاده مي كنند.

درست است كه شيشه مي تواند گران تر از كاشي باشد، اما نتيجه آن خيره كننده خواهد بود. يك ظاهر مدرن، صاف، براق و رنگي است كه كابينت ها، ميزهاي شيشه اي و وسايل را به شكلي ديدني و جذاب به هم نزديك مي كند. ديوارهاي شيشه اي بين كابينتي لك نمي شوند و در برابر رشد باكتري ها مقاوم هستند. با وجود شكاف هاي اندك و بدون فاصله، تميز كردن و مراقبت از آنها نيز بسيار آسان است و شيشه فرسوده نمي شود. هنگامي كه كثيف شد، به راحتي با يك پاك كننده غير ساينده تميز مي شود و سطح آن به همان اندازه كه براي اولين بار نصب شده است جلوه مي كند، حتي اگر چند دهه از نصب آن بگذرد.

شما همچنين مي توانيد از ديوارهاي رنگي و شيشه هاي شفاف استفاده كنيد. شيشه هاي شفاف ارزان تر هستند و از لحاظ قيمتي عالي به نظر مي رسند، اما بايد توجه داشته باشيد كه هر آنچه را پشت سر دارد نشان مي دهند. در صورت انتخاب شيشه هاي شفاف، بايد ابتدا سطح شيشه را تميز كنيد. شيشه هاي رنگ شده اگرچه گران تر هستند اما قطعاً انتخاب برتر محسوب مي شوند زيرا رنگ پشتي شيشه همه چيز را پنهان كرده و بسيار راحت تر مي توان آن را مهر و موم كرد، و از ورود گرد و غبار و مگس هاي مزاحم جلوگيري كند. فراموش نكنيد كه براي كسب بهترين نتيجه، با يك متخصص همراه شويد. يك شركت حرفه اي را انتخاب كنيد كه در اجراي اين نوع پروژه ها آگاهي لازم را داشته باشد.

شيشه رنگي بين كابينتي يك سرمايه گذاري عالي در زيبايي شناسي آشپزخانه شما است.

.قابل ذكر است كه استفاده از شيشه رنگي در تمامي كابينت ها قابل اجرا است اما پيشنهاد ما استفاده در كابينت هاي براق مانند كابينت هاي گلاس و كابينت ام دي اف است .

منبع: تتراگلس، شيشه رنگي بين كابينتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.