شيشه رنگي مات سفارشي يك انتخاب برگزيده براي همه صاحبان خانه است كه به حريم خصوصي و محرمانه بودن اهميت مي‌­دهند. از بين بردن شفافيت شيشه با محدود كردن پراكندگي نور، شيشه مات به طور گسترده اي در محيط تجاري و مسكوني استفاده مي­‌شود. اين شيشه ها شامل مجموعه اي شگفت انگيز از شيشه هاي مات با برش سفارشي است كه تنها با هدف افزايش زيبايي و شيك بودن خانه شما توليد و طراحي شده است. ايجاد محيطي با ظرافت، شيشه مات يك انتخاب عالي براي جايگزيني شيشه براي حمام، پنجره ها و درها است. فرآيند تغيير سطح شيشه از شفاف به مات براي ايجاد ظاهري كدر است. اين امر معمولا با اسيدشويي يا سندبلاست به دست مي­‌آيد.

شيشه هاي مات داراي طيف وسيعي از ويژگي هاي كاربردي در محيط هاي تجاري هستند، از جمله درهاي داخلي و خارجي، حمام و آشپزخانه، صفحه هاي شيشه اي، پارتيشن هاي شيشه اي و نرده هاي شيشه اي استفاده مي­‌شوند.

شيشه هاي مات شده چگونه توليد مي­‌شوند؟

 معمولا به يكي از دو روش انجام مي شود: يا به روش اسيدي است يا سندبلاست. روش انتخابي بستگي به پروژه شما دارد، اما در اينجا خلاصه اي سريع از دو روش را به شما مي­‌دهيم.

شيشه هاي مات اسيدي يكي از قديمي ترين تكنيك هاي تزئين شيشه است. هزاران سال پيش، صنعتگران كشف كردند كه گرم كردن فلوريت، يك ماده معدني با رنگ سبز عميق، اسيد هيدروفلوريك توليد مي­‌كند كه وقتي روي شيشه اعمال مي­‌شود، لايه بالاي شيشه را فرسوده مي­‌كند و ظاهر آن را مات مي­‌كند.

اخيرا، اين روش توسط براي تزئين پنجره ها و درها در خانه هاي مسكوني، سالن ها، رستوران ها و مناطق عمومي استفاده مي­‌شود. شيشه هاي مات را مي‌­توان در سايه هاي مختلف سفيد حك كرد و بر روي آن طلا و رنگ نقش بست تا حسي لوكس و گران قيمت ايجاد شود.

شيشه مات سندبلاست

اگر به دنبال شيشه اي كاملا مات با يك طرح ساده براي پروژه خود هستيد، سندبلاست تجاري ممكن است انتخاب مناسبي براي شما باشد. سندبلاست مي­‌تواند به صورت ماشيني يا دستي انجام شود و شامل برخورد ذرات ماسه با فشار بالا در شيشه است كه سطح شيشه را مات مي­‌كند. عمق و شدت سندبلاست را نيز مي­‌توان براي ايجاد سطوح مختلف كدورت كنترل كرد.

چگونه مي توان بين شيشه هاي اسيدي و سندبلاست يكي را انتخاب كرد؟

شيشه هاي اسيد شده براي طرح هاي پيچيده تر و تزئيني گزينه اي مناسب هستند. اسيد ظاهري متمايز، صاف و ساتن  ايجاد مي­‌كند كه مات واقعي را به ارمغان مي‌آورد. اين فرايند يك طرح دائمي را به جا مي­‌گذارد كه به مرور زمان، خرد و فرسوده نمي‌­شود.  شيشه هاي اسيدي نيز نسبت به شيشه هاي سندبلاست كمتر مستعد اثر انگشت هستند و معمولا مقرون به صرفه تر از شيشه هاي سندبلاست هستند.

سندبلاست منجر به يك پايان ثابت و با كيفيت بالا مي­‌شود و به طور كلي براي پروژه هاي بزرگتر مناسب تر است. در صورتي كه اثر انگشت براي شما مشكل ساز است، مدل سندبلاست مناسب شما نمي­‌باشد. شيشه هاي سندبلاست نيز به طور كلي گرانتر از شيشه هاي اسيد است.

نحوه سفارش شيشه هاي مات

هنگام سفارش شيشه هاي مات، بايد مشخص كنيد كه به چه سطحي از كدورت نياز داريد. ممكن است تصميم بگيريد كه يك شيشه كاملا شفاف را به شيشه 100 درصد كدر تبديل كنيد. انتخاب شما بستگي به هدف، ميزان حريم خصوصي مورد نياز شما و ميزان نياز به فيلتر كردن نور دارد. توليد شيشه معمولا بين 6 تا 8 هفته طول مي­‌كشد.

شيشه پنجره مات

كاربردهاي شيشه مات در محيط خانه و محل كار واقعا بي حد و حصر است و نقش مهمي در ايجاد فضاي آرامش دارد. اين پنجره هاي شيشه اي مات با استحكام و دوام بالا، انتخابي عالي براي هر مكان تجاري و مسكوني هستند. شيشه هاي حكاكي شده كه در اندازه ها و شكل هاي سفارشي موجود است، مي­ تواند به تبديل يك منطقه نشيمن معمولي به مكاني فوق العاده و از نظر زيبايي كمك كند. افراد مي­‌توانند تا ميزان شفافيت مورد نظر را بدست آورند و از ايمني و حريم خصوصي خانواده محافظت كنند. شيشه مات يك انتخاب عالي براي پنجره ها و درهاي اداري است و به طور گسترده در اتاق هاي جلسات و مناطق كنفرانس كه حريم خصوصي در آن ها بسيار مهم است استفاده مي­‌شود.

درب شيشه اي مات

برخي درب ها از بافت شيشه مات ساخته شده اند زيرا زيبايي ظاهري آن ها كاملا با نيازهاي طراحي مدرن مطابقت دارد. ويژگي باور نكردني عايق صدا شيشه، محيطي آرام ايجاد مي­‌كند و يخ زدگي به دستيابي به سطح مورد نياز از حريم خصوصي كمك مي‌­كند. بسياري از روندهاي طراحي شگفت انگيز وجود دارد كه كاملا با درب شيشه اي مات شده مدرن مطابقت دارد و مطمئنا براي دوستداران طراحي معاصر محصولي قابل توجه است.

تزئين راهرو با شيشه مات

در دنياي طراحي امروزي، تزئين راهرو و راه پله يكي از اقدامات طراحي دكوراسيون است. راه پله مدرن با شيشه هاي مات يا شفاف يك افزودني عالي براي خانه هاي شيك و محيط كار حرفه اي است. ظاهر بي نظير راه پله را پر جنب و جوش و شاداب مي­‌كند. استفاده از يك شيشه معمولي نمي‌­تواند سطح يكساني را ايجاد كند و بيشتر از شيشه مات در راه پله مدرن شده از فلز و ساير مصالح استفاده مي­‌شود.

شيشه شفاف مات براي درب ها و جداكننده هاي كشويي

هدف اصلي جداكننده اين است كه احساس حريم خصوصي و محرمانه بودن را در فضاي زندگي ايجاد كند و شيشه هاي مات با حفظ سطح بالاي ظرافت به دستيابي به همان سطح از حريم خصوصي كمك مي­‌كند. درها و جداكننده هاي كشويي به زيبايي كلي فضاي زندگي كمك مي­كنند و مطمئنا مي­‌توانند فضاي كلي خانه را افزايش يا كاهش دهند. شيشه هاي داراي اسيد حكاكي شده كمك مي‌­كنند تا طرحي مدرن و استثنايي ايجاد شود كه شيشه هاي مات را به انتخابي محبوب و مورد علاقه صاحبان خانه تبديل مي­‌كند و مناسب براي افرادي كه در محيط داخلي خود به حريم خصوصي و پيچيدگي احتياج دارند مناسب است.

شيشه مات در طراحي داخلي

شيشه مات تقريبا نوري را كه در اتاق به آن پرتاب مي­‌شود منعكس مي­‌كند. بهترين حالت براي حمام، پنجره و اتاق زير شيرواني است. شيشه مات يكي از شيشه هاي مات مورد اعتماد است كه به طراحي هاي تزئيني هر خانه كمك مي­‌كند.

شيشه هاي مات زماني كه به عنوان پنجره و درهاي مات استفاده مي­‌شود، به راحتي تميز مي­‌شوند. اغلب اوقات مي­توان آن را سفارشي كرد، كه متناسب با نيازهاي دكوراسيون داخلي هر اتاق با الگوها و طرح هاي رنگي مطابقت دارد. شيشه مات داراي لايه اي است كه در هواي شديد محافظت لازم را انجام مي‌­دهد. علاوه بر اين، به ايجاد فضايي ايمن نيز كمك مي­‌كنند. واقعيت اين است كه شيشه مات، ديدن هر چيزي را در پشت شيشه براي هر كسي دشوار مي­‌كند، علاوه بر اين زيبايي را در محل شما ايجاد مي­‌كند. يك شيشه مات كمك مي­‌كند تا آن ها را از گرد و غبار و آوار محافظت كند و فضايي باز را به وجود مي­‌آورد.

پنجره هاي بلند و سقفي در اتاق زير شيرواني اجازه مي­دهد تا مقدار زيادي نور خورشيد وجود داشته باشد. به جاي افزودن سپر جداگانه به اين پنجره ها، يك شيشه مات به جلوگيري از ورود اشعه هاي اضافي خورشيد به اتاق كمك مي ­كند. به همين دليل پنجره هاي مات مي ­توانند ايده خوبي براي كتابخانه خانه و دفاتر خانه شما باشند. اين ها باعث مي ­شوند كه نور ملايمي در اتاق پخش شود و در عين حال حريم خصوصي در محل كار شما حفظ شود. شيشه مات همچنين مي­ تواند الگوها و طرح هايي را داشته باشند كه باعث مي­ شود جلوه تزئيني به صفحه نمايش ببخشد. همچنين در انواع مختلف شيشه مات موجود هستند و افراد مي­ توانند اين شيشه ها را سفارشي سازي كنند.