استفاده از آينه‌هاي رنگي در دكوراسيون داخلي

انواع گوناگون و بسياري آينه در دنياي اطراف ما وجود دارد كه افراد با توجه به نياز خود هر يك را براي استفاده برمي‌گزينند. يك ايده‌ بسيار عالي براي زيباسازي فضاي داخلي منازل استفاده از آينه‌‌كاري است. از زمان قديم هنر آينه‌كاري جزو هنرهاي شاخص معماري و  برجسته ايراني محسوب مي‌شد. مي‌توان گفت ايرانيان به نوعي در زمينه اين هنر پيشرو و ماهر هستند. آينه‌كاري در زمان گذشته به عنوان يك تزئينات كلاسيك و سنتي نمايان مي‌شد، اما امروزه آينه كارهاي كشورمان ابتكارات خلاقانه‌اي نمايان كرده‌اند كه باعث شده هنر آينه‌كاري در سبك مدرن نيز طراحي شود.

در آينه ها از فلز گرانبهاي طلا مي توان استفاده كرد كه اصطلاحا به آن طلاكاري گفته مي‌شود. در زمان قديم آينه ها را فقط با يك ماده مي ساختند و فناوري خاصي بر روي آن ها شكل نمي‌گرفت و آينه ها را بدون اضافه كردن تركيب هاي ديگر كه باعث مي شود آينه رنگي شود يا اينكه لعابي نقره اي، برنزي و طلايي به آن دهد، توليد مي‌شدند. آينه طلايي امروزه يكي از انواع محبوب و پرطرفدار آينه هايي است كه طراحي و توليد مي‌شوند. اين نوع آينه كيفيت بسياري دارد و علاوه بر آن جذابيت خاصي هم به بنا ها و ساختمان ها مي‌تواند هديه دهد.

آينه طلايي

يكي از محبوب ترين آينه‌ها در حوزه دكوراسيون داخلي آينه طلايي است، در گذشته آينه‌هاي طلايي با استفاده از طلا يا تركيب فلزاتي كه رنگ طلايي داشت توليد مي‌شدند. آينه هاي طلايي داراي شفافيت خاص، جنس و مواد متفاوت، اندازه و ابعاد مختلف و طرح هاي گوناگون است. اين آينه‌ها به عنوان آينه‌هاي دكوراتيو در طراحي دكوراسيون داخلي به كار مي‌روند و ظاهري لوكس و مجلل به فضا مي‌‌بخشند. هنر دكوراسيون استفاده از آينه‌هاي طلايي با روي كار آمدن آينه‌هاي رنگي مجددا باب نمود. آينه‌هاي دكوراتيو طلايي در انواع و اشكال گوناگوني وجود دارند.

ايجاد يك فضاي لوكس در دكوراسيون داخلي با استفاده از آينه طلايي

دانشمندان معتقدند كه رنگ ها نقش بسيار مهمي در روحيه افراد دارند و باعث مي شوند حس متفاوتي را در بيننده ايجاد كنند. رنگ طلايي جلوه خاصي دارد و براي تزئين دكوراسيون بسيار مناسب است به همين خاطر آينه با رنگ طلايي به وسيله‌ي توليد كنندگان و طراحان صنعت شيشه و آينه ساخته شده است.  از گذشته رنگ طلايي را رنگ اشرافيت و پادشاهي مي‌دانستند. افزودن رنگ طلايي به نماي داخلي ساختمان‌ها ظاهري تجملاتي و اشرافي را القا مي‌‌كند كه باعث فراخ تر شدن فضا مي‌شود. طلايي يك رنگ آنتيك و كلاسيك است كه در دسته رنگ‌هاي متاليك طبقه بندي مي‌شود و امكان تركيب شدن با رنگ‌هاي بسياري را در فضاي داخلي دارا است، بنابراين اگر علاقه مند به اين هستيد كه يك فضاي لاكچري و لوكس را در فضاي داخلي منزل خود به وجود بياوريد حتما از آينه طلايي در دكوراسيون داخلي خود استفاده كنيد. مهم ترين رنگ‌هايي كه طلايي با آن هماهنگ مي‌شود رنگ‌هاي سفيد، مشكي، برنزي، نقره اي و مسي هستند.

آينه دودي

امروزه در دكوراسيون داخلي و خارجي ساختمان ها اكثرا از شيشه هاي رنگي ساده يا طرح دار استفاده مي‌كنند. يكي از كاربردي ترين انواع شيشه هاي رنگي كه در حال حاضر جزو اساس و پايه اصلي و مهم طراحي مدرن دكوراسيون داخلي به شمار مي‌رود، استفاده از آينه دودي است. رنگ دودي از تركيب دو رنگ مشكي و سفيد به دست مي‌آيد و از تناژهاي رنگ خاكستري محسوب مي‌شود. رنگ دودي از رنگ هايي است كه مي‌تواند با هردو نوع دكوراسيون كلاسيك و مدرن به كار رود. واقع انتخاب مدل و رنگ آينه هاي دكوراتيو با در نظر گرفتن سليقه مشتري و سبك طراحي و چيدمان داخلي ساختمان مسكوني اداري و تجاري انجام مي شود.

از آينه دودي در چه فضاهايي مي‌توان استفاده كرد ؟

آينه دودي (زغالي) مي‌تواند سالن را پر نورتر و بزرگتر جلوه دهد به همين دليل كاربرد بسياري در سالن هاي پذيرايي دارد. آينه هاي دودي مي توانند بر روي ديوار، ستون، سقف، درب كمد ديواري نصب شوند و زيبايي فضاي محيط را دو چندان كنند.

روند اجراي آينه دودي

 آينه هاي دودي يا ذغالي با توسعه صنعت توليد شيشه و طراحي و ساخت انواع شيشه هاي رنگي در كشور فروش بسياري پيدا كرده‌اند. آينه هاي دودي از تركيب نقره، مس، تركيبات رنگ دودي و قلع توليد مي‌شوند كه براي دكوراسيون داخلي و نماي خارجي ساختمان، درب و پنجره ماشين و ... از آن ها استفاده مي‌شود. در روش اجراي ساخت آينه دودي يا آينه مشكي از يك سري تثبيت كننده ها استفاده ميشود كه ميزان استفاده آن در كيفيت آينه بسيار تاثيرگذار است. اين آينه ها به عنوان يكي از پرفروش ترين و كاربردي ترين انواع آينه هاي دكوري محسوب مي‌شوند.

منبع: دوستان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.