معرفي انواع شيشه‌هاي لمينت، سند بلاست و شيشه ضدگلوله

شيشه‌ها انواع مختلفي دارند كه هر نوع كاربرد مخصوص و منحصر به فرد خود را دارد. با توجه به نوع كارايي هريك مي‌توان راحت‌تر تشخيص داد كه از كدام شيشه بايد در محل موردنظرمان استفاده كنيم.

شيشه لمينت چيست؟

شيشه لمينت يك نوع شيشه ايمني مي‌باشد كه از مقاومت بالايي برخوردار است و دربردارنده دو عدد يا چند عدد از لايه‌هاي شيشه است كه با استفاده از طلق پلي وينيل بوتيرات (Pvb) در بين هر لايه با انجام فرآيند تركيبي دما و فشار فرآوري شده است. انجام اين فرآيندها بر روي شيشه لمينت باعث شده تا شيشه لمينت نسبت به ساير شيشه ها استحكام بيشتري داشته باشد و ديرتر آسيب ببيند.

 

مزاياي استفاده از شيشه لمينت

هنگامي كه ضربه اي به شيشه لمينت وارد مي‌شود، وجود طلق هاي Pvb باعث جلوگيري از پاشيده شدن قطعات شيشه مي‌شود و شيشه پس از شكستن فرو نمي‌ريزد و ذرات خرد شده‌ي شيشه پس از شكستن هم‌چنان به طلق چسبيده است كه اين چسبانندگي مانع پخش شدن ذرات شيشه در محيط اطراف مي‌شود.

از خصيصه‌هاي ديگر شيشه لمينت عليق صدا بودن اين نوع شيشه است. هنگامي كه شيشه لمينت براي ديواره يا ورودي يك ساختمان به كار مي‌رود تا حد بسياري منجر به كاهش عبور جريان سر و صدا مي‌شود. از ديگر ويژگي‌هاي شيشه لمينت اين است كه مي‌توان انواع شيشه را همزمان با هم در لايه هاي متفاوت آن استفاده كرد و به قابليت آن افزود. همين ويژگي‌هاي شيشه لمينت تشخيص اين شيشه را راحت كرده و شيشه لمينت را از ساير شيشه ها جدا مي‌سازد.

 

كاربرد شيشه لمينت

از شيشه لمينت جهت كاربردهاي متفاوتي استفاده مي‌شود، مانند ساختمان هاي مرتفع براي پيشگيري از خطرات احتمالي نظير آتش سوزي و زلزله كه در اين زمان باعث فروريختن شيشه ها و پخش شدن آن‌ها در اطراف مي‌شود استفاده از شيشه لمينت بسيار كاربردي است. از شيشه لمينت هم‌چنين در ساخت درب‌ ها و پنجره ها، شيشه‌ي جلوي ماشين، صفحه گوشي، صفحه مانيتور، كف آكواريوم و نيز در ساختمان هاي تجاري و اداري، موسسات و بانك ها استفاده مي‌شود.

شيشه سندبلاست چيست؟

اين نوع شيشه يك شيشه‌ي طرح دار است كه داراي انعطاف بسيار بالا بوده و هر طرحي را بر روي اين نوع شيشه مي‌توان اجرا كرد. از ماسه اي خاص به منظور سندبلاست كردن شيشه ها استفاده مي‌شود كه با فشار بر روي شيشه پاشيده مي‌شود، اين عمليات با استفاده از كمپرسورهاي هواي مخصوص اعمال مي‌شود كه به آن در اصطلاح بلاست كردن گفته مي‌شود. هرچه ماسه ها با قدرت و فشار بيشتر پاشيده شوند و هرچه مدت زمان انجام اين عمليات بيشتر باشد، درجه ماتي شيشه بيشتر مي‌شود.

طرح شيشه سندبلاست

براي ايجاد طرح بر روي اين نوع شيشه از استنسيل استفاده مي‌شود كه با استفاده از آن مي‌توان طرح ها و نقوش بسياري بر روي شيشه سندبلاست نمايان كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.